Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

IN TIME

NOVINKY

arr3elektrokolo HECHT Grimis  Parametry Motor Elektrický 250W Akumulátor 36V / 7,8...

KONTAKTY

Libor Švaříček - www.pro-kutily.cz
Náměstí 9. května 127
58822, Luka nad Jihlavou
tel: +420 605 825 834
napište nám

ODPOVĚDI NA ČASTÉ DOTAZY » Péče o motory (olej, benzin)
Jaký typ oleje mám použít do motoru Hecht?

U každého jednotlivého modelu motoru Hecht je nutné vycházet při údržbě z údajů v uživatelském manuálu konkrétního stroje.

Stroje Hecht využívají jak dvoutaktní, tak čtyřtaktní motory. V případě dvoutaktních motorů (motorové pily, vyžínače..) se olej přidává do palivové směsi, tedy přímo do benzínu. Pokud není v návodu uvedeno jinak, je poměr oleje/paliva pro motory v záběhu zpravidla 1:33 a pro zaběhnutý motor pak 1:40. Doba záběhu je zpravidla odvozena od spotřebovaného paliva a pro malé dvoutaktní motory to pak činí přibližně 4-5 litů paliva.

Vhodným olejem pro dvoutaktní motory Hecht pak může být například Castrol 2T.

Stroje vybavené čtyřtaktními motory jsou z výroby dodávány s vypuštěným olejem, aby během přepravy nedošlo k jeho úniku. Jestliže zákazník zakoupí stroj v některé z našich prodejen Hecht – specialista na zahradu, personál prodejny při prodeji provede seřízení stroje, doplnění provozních náplní včetně oleje.  Pokud je ovšem výrobek zakoupen na eshopu, není možné olej před odesláním doplnit,  mohl by při přepravě uniknout. V tomto případě tedy olej musí doplnit sám zákazník před prvním uvedením stroje Hecht  do provozu.  Výběr oleje pak záleží především na období, kdy je stroj provozován. Pro většinu zahradní techniky Hecht, které je provozována v době zahrádkářské sezóny a u níž se dá předpokládat, že během provozu stroje teplota neklesne pod 5°C lze použít například olej Castrol Garden 4T. Pro sněhové frézy Hecht jsou pak vhodné některé syntetické oleje určené pro provoz za nízkých teplot.

Obsah náplně oleje v motoru je uveden v manuálu konkrétního stroje Hecht, zpravidla se pohybuje od 0,4 do 0,6 litru. Při doplnění oleje je však nutné mít na paměti, že motor z již z výroby obsahuje neurčené množství zbytkového oleje a proto při dolévání budeme vycházet ze stavu oleje na měrce motoru. Stejně tak jako nedostatek oleje i jeho přeplnění nad předepsané množství může zapříčinit poškození nebo i úplné zničení motoru.

Jak provést výměnu oleje u čtyřtaktního motoru Hecht?

Proč je u dvoutaktních motorů Hecht doporučeno nepoužívat palivovou směs starší 14-ti dnů?

Dvoutaktní motory svou konstrukcí neumožňují přítomnost oleje v prostoru klikové hřídele tak, jako je tomu u čtyřtaktních motorů. O hladký chod pístu ve válci se proto stará olej, který je přidáván do pohonných hmot. Poměr oleje v benzínu je zpravidla 1 díl oleje na 40 dílů benzínu. Při delším uskladnění takto namíchané palivové směsi ovšem dochází k degradaci oleje v benzínu a tím i ztrátě jeho mazivosti. U starší palivové směsi pak může doházet ke zvýšenému opotřebení motoru, v extrémních případech i k nenávratnému poškození. Proto se doporučuje před prací namíchat jen tolik palivové směsi, kolik spotřebujete a olej s benzínem skladovat odděleně.

Dvoutaktní motor nelze nastartovat

Ačkoli se to může jevit jako banalita, nejednou byl celý problém se startováním způsoben tím, že nezkušená obsluha učinila několik pokusů startu s vypnutým spínačem „START“. Po pozdějším sepnutí spínače byl předchozími pokusy motor přehlcen benzínem. Pak je nutné vyšroubovat svíčku, osušit ji a několikerým zatažením za startovací šňůru s vyjmutou svíčkou odstranit palivo z motoru.

Pro dvoutaktní motory Hecht je při studeném startu doporučeno sepnutí sytiče. Častým problémem nezkušené obsluhy je, že díky nesprávnému postupu při startování opakovaně spouští sytič, díky čemu se při každém startu do motoru dostává další a další palivo. Při neúspěšných startech pak obsluha vše ještě zhoršuje tím, že ve snaze zajistit start motoru, primerem do motoru pumpuje další palivo. Přebytek paliva v motoru pak jeho start znemožní.

Jak tedy postupovat? V první řadě používejte vždy kvalitní, čerstvě namísenou palivovou směs v doporučeném poměru. Špatně a dlouho uskladněný benzín může obsahovat kondenzovanou vodu, která znemožní start a hladký běh motoru. Pokud při studeném startu používáte sytič, a motor na 2-3 pokus nenaskočí, proveďte dalších 10 -15 následných pokusů bez sepnutého sytiče.

Pokud díky nedodržení postupu podaří obsluze motor přesytit benzínem a motor nenaskočí ani po několikerém pokusu startu bez sytiče, vyjměte zapalovací svíčku, opatrně ji vyčistěte a vysušte. Zároveň odstraňte přebytečné palivo z motoru několikerým zatažením za šňůru startu, tak, jak je popsáno výše.

Pokud ani při opakovaném pokusu startu podle předepsaného postupu motor nenaskočí, vyjměte svíčku a zkontrolujte ji. Svíčka musí být čistá, po pokusech startu by neměla být úplně suchá. Suchá svíčka často ukazuje na poruchu v palivovém systému, může být zanesený karburátor, přerušené nebo ucpané přívodní hadičky, zanesený palivový filtr apod.. V tomto případě doporučujeme navštívit odborný servis a nechat karburátor odborně zkontrolovat, vyčistit a seřídit.

Pokud je svíčka vlhká palivem, opatrně ji vyčistěte od případného karbonu, nebo ji vyměňte za novou. Svíčka správně fungujícího motoru by neměla být silně zanesena černými sazemi, prostor mezi elektrodami musí být dokonale čistý. Důležitý je i správný „odtrh“ elektrod na svíčce. Zároveň rovnou zkontrolujte i čistotu vzduchového filtru, zda je dobře průchodný.

Pokud ani výměna svíčky problém nevyřeší, může se jednat o závadu na zapalovacím systému, a proto je opět vhodné obrátit se na autorizovaný servis.

 

Motor nejde do otáček, nemá výkon

Aby mohl motor dosahovat potřebného výkonu, potřebuje především přísun dostatečného, zároveň ale i přiměřeného a vyváženého poměru paliva a vzduchu.

Pokud motor nedosahuje potřebných otáček, při odstranění problému je vhodné postupovat od těch nejjednodušších úkonů zjištění příčiny závady.

 

  • V první řadě zkontrolujte, zda nemáte ve špatné poloze páku sytiče.
  • Jako další je vhodné zkontrolovat, zda je vzduchový filtr čistý, dobře průchodný a motor může nasávat dostatečné množství vzduchu.
  • Zkontrolujte zapalovací svíčku. Svíčka ve správně fungujícím motoru nesmí být nadměrně zanesena černými sazemi a karbonem, především prostor mezi elektrodami musí být úplně čistý.
  • Pokud si nejste jisti kvalitou paliva, raději jej vyměňte za nové. Ve špatně a dlouho uskladněném benzínu může kondenzovat voda.
  • Zkontrolujte palivový filtr, špatně propustný zanesený palivový filtr není schopen zajistit dostatečný přísun paliva ve vyšších otáčkách.

 

Dalšími častými příčinami je pak zpravidla špatně seřízený nebo zanesený karburátor, porucha zapalovacího systému, u motorů s mnoha hodinami provozu pak mohou být příčinou i netěsnosti vzniklé opotřebením. Pokud se vám tedy nepodaří odstranit závadu podle bodů 1 až 5, doporučujeme návštěvu odborného servisu.

 

Jakou svíčku mám použít pro motor HECHT?

Při výměně svíčky je nejlepším řešením použít naprosto stejnou svíčku, jaká byla v motoru dodána s novým zbožím.

V zahradní technice Hecht jsou zpravidla využívány spalovací motory, při jejichž vývoji byl kladen důraz především na spolehlivost, vysoký výkon, nízkou spotřebu, malé rozměry a rozumnou hmotnost. Aby bylo dosaženo ideálního poměru takovýchto požadavků, výsledkem musí být dokonale vyladěný motor s přesně nastavenými a seřízenými systémy. Zapalovací svíčka je pak nedílnou součástí zapalovacího systému, který je nastaven na parametry konkrétního typu svíčky. I drobný rozdíl ve vlastnostech svíčky u takto vyváženého systému pak může vést k problémům při startování za studena, s výkonem motoru a podobně. Paradoxně se tak může stát, že použití svíčky výrobce vyhlášené značky s lehce rozdílnými parametry od svíčky původní, povede nejen k problémům s provozem motoru, ale díky rozladění celého systému nesprávnou svíčkou i ke snížení životnosti svíčky samotné.