Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

IN TIME

NOVINKY

arr3elektrokolo HECHT Grimis  Parametry Motor Elektrický 250W Akumulátor 36V / 7,8...

KONTAKTY

Libor Švaříček - www.pro-kutily.cz
Náměstí 9. května 127
58822, Luka nad Jihlavou
tel: +420 605 825 834
napište nám

ODPOVĚDI NA ČASTÉ DOTAZY » Akumulátory a baterie Hecht
Jak pečovat o baterii Li-Ion?

Řada produktů Hecht je napájena moderním Li-Ion akumulátorem, který má díky své konstrukci mnoho výhod, ale zároveň je nutné věnovat mu pro dlouhodobou spolehlivou životnost trochu pozornosti. Přestože jsou Li-Ion akumulátory vybaveny integrovanou elektronikou, která je chrání proti přebíjení nebo vybití pod přípustnou hranici, při nesprávném použití sebelepší elektronika nedokáže akumulátor ochránit.

Výhodou těchto akumulátorů je především velká hustota energie, tedy jednoduše řečeno, s touto technologií je možné vyrobit malý a lehký akumulátor s relativně vysokou kapacitou v porovnání se staršími typy baterií. Další neskonalou výhodou je velice nízké samovybíjení (udáváno je pod 5%), díky čemuž akumulátor vydrží skutečně dlouho nabitý. Předností těchto akumulátorů je rovněž skutečnost, že nemá tzv. paměťový efekt. Není proto třeba akumulátor plně vybíjet před dalším nabitím. S těmito výhodami jdou ruku v ruce i jisté nevýhody, kterým lze ovšem do jisté míry předcházet správným použitím. Jednou z hlavních nevýhod těchto akumulátorů je stárnutí. Akumulátor s časem bez ohledu na to, zda je používán či ne, ztrácí svou kapacitu. Tomuto stárnutí nelze zabránit, je však možné jej minimalizovat. První zásadou by mělo být, že by se akumulátor neměl uskladňovat vybitý, zároveň však není vhodné jej uskladňovat ani plně nabitý. Pokud chceme akumulátor od sekačky uskladnit například mimo sezónu, ideálně by měl být nabitý na cca 40 – 50%. Podobně tak je vhodné nechávat akumulátor takto nabitý kdykoli je předpoklad, že jej nebudete delší dobu používat a nabít jej na 100% až před započetím práce. Tímto postupem můžete životnost baterie až ztrojnásobit. Nikdy dlouhodobě neskladujte baterii plně vybitou, i když je samovybíjení relativně nízké, pokud by napětí některého z článků kleslo pod 2,8 V bude problém akumulátor znovu „oživit“ při dlouhodobém uskladnění vybité baterie je riziko, že „zemře“ nadobro. Baterie by se měla skladovat v chladném místě, vysoké teploty jí škodí, zároveň však špatně snáší mráz. Nikdy se nesnažte baterii rychle dobít, používejte pouze nabíječku dodanou společně s výrobkem Hecht. Přestože je baterie Hecht opatřena elektronikou, která do jisté míry nabíjení a vybíjení hlídá, použití nevhodné nabíječky může baterii nejen trvale poškodit, zároveň může způsobit i její vznícení. Li-Ion baterie jsou citlivé na teplotu, dlouhodobé používání nesprávné nabíječky může články baterie zahřívat a tím podstatně zkracovat jejich životnost.

Správně používaný Li-Ion akumulátor Hecht má životnost okolo 800 – 1200 nabíjecích cyklů, což může znamenat i několik let spolehlivého používání. Pokud však nedbalý uživatel například ponechá zcela akumulátor vybitý v několik dní mrznout v nevytápěné garáži, případně jej pravidelně dlouhodobě vystavuje přímému slunečnímu žáru, životnost akumulátoru velice rychle klesá.

Akumulátor v hračce - vozítku Hecht se rychle vybíjí

Dětská vozítka Hecht jsou osazována podle typu různými akumulátory. Samotná kapacita akumulátoru udávána v Ah (ampér-hodinách) je pak zásadní pro dobu nabíjení a provozu autíčka. Zatím co však dobu nabíjení lze relativně snadno stanovit, udávaná doba provozu autíčka je jen orientační, vychází z průměrné doby měřené v provozu za ideálních podmínek. Délka provozu je pak ovlivněna zejména hmotností dítěte, povrchem po kterém je autíčko provozováno, tvarem terénu, ale i četností zastavování a rozjíždění.

To, že spotřeba motoru roste se zatížením, asi nikoho nepřekvapí, málo kdo si však uvědomí, že při rozběhu motor spotřebovává několikanásobek běžně spotřebovávané energie. Plně nabité dětské vozítko ujede několikanásobně delší trasu po zpevněném, relativně hladkém povrchu plynulou jízdou v porovnání při jízdě složitým travnatým nebo kamenitým terénem, při častém zastavování a rozjíždění. Pro provoz dětského vozítka je proto vhodný rovný, nejlépe zpevněný povrch s dostatečným prostorem pro manévrování. Nevhodné je pak i použití v interiéru, které nejen že není doporučeno z bezpečnostních důvodů, ale omezený prostor, který nutí dítě zastavovat, couvat a složitě manévrovat, díky opakovaně spouštěnému motoru v krátkých intervalech zatěžuje akumulátor několikanásobně více, než v prostorném exteriéru, kde je možné pojíždět relativně plynule.

Pokud tedy vozítko nedosáhne udávané průměrné doby provozu, v drtivé většině případů se nejedná o poruchu, ale o rychlé vybíjení akumulátoru způsobené použitím v nevhodném terénu nebo nevhodným způsobem. Častou příčinou rovněž bývají zapomenutá rozsvícená světla.